Hátfájás: Harmonikus gyaloglás hátfájás ellen: egyre divatosabb a nordic walking

Szeretettel köszöntelek a Tegyünk a hátfájás ellen közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz, illetve hozzászólhatsz a hasznos tartalmakhoz. Beszélgess bátran a többiekkel arról, mik a legjobb módszerek a hátfájás ellen!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3866 fő
  • Képek - 317 db
  • Videók - 173 db
  • Blogbejegyzések - 209 db
  • Fórumtémák - 35 db
  • Linkek - 923 db

Üdvözlettel,
Farkas Györgyi
Tegyünk a hátfájás ellen vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Tegyünk a hátfájás ellen közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz, illetve hozzászólhatsz a hasznos tartalmakhoz. Beszélgess bátran a többiekkel arról, mik a legjobb módszerek a hátfájás ellen!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3866 fő
  • Képek - 317 db
  • Videók - 173 db
  • Blogbejegyzések - 209 db
  • Fórumtémák - 35 db
  • Linkek - 923 db

Üdvözlettel,
Farkas Györgyi
Tegyünk a hátfájás ellen vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Tegyünk a hátfájás ellen közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz, illetve hozzászólhatsz a hasznos tartalmakhoz. Beszélgess bátran a többiekkel arról, mik a legjobb módszerek a hátfájás ellen!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3866 fő
  • Képek - 317 db
  • Videók - 173 db
  • Blogbejegyzések - 209 db
  • Fórumtémák - 35 db
  • Linkek - 923 db

Üdvözlettel,
Farkas Györgyi
Tegyünk a hátfájás ellen vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Tegyünk a hátfájás ellen közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz, illetve hozzászólhatsz a hasznos tartalmakhoz. Beszélgess bátran a többiekkel arról, mik a legjobb módszerek a hátfájás ellen!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3866 fő
  • Képek - 317 db
  • Videók - 173 db
  • Blogbejegyzések - 209 db
  • Fórumtémák - 35 db
  • Linkek - 923 db

Üdvözlettel,
Farkas Györgyi
Tegyünk a hátfájás ellen vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

Néhány éve még gúnyosan hitetlenkedő pillantásokat vetettünk az erdei ösvényen velünk szemben síbotokra támaszkodva, tempósan haladó, második virgkorukat élő hölgyekre, manapság azonban megszokott, sőt egyre divatosabb mozgásforma a nordic walking.

Akinek nem kenyere a futás, de szeret időt tölteni a szabadban, félti közérzetét és kondiját a téltől, nem mellesleg formás hátsót és vádlit szeretne, ragadjon botokat, és vágjon neki az erdei ösvényeknek, hegyoldalaknak és völgyeknek!

Az északi gyaloglás nevét szülőföldjéről kapta: Norvégiában, a '20-as években ébredtek rá az ottaniak, hogy a botokkal síléc és hó nélkül is lehet valamit kezdeni.

Ez a sporttevékenység szerte a világban elterjedt jótékony hatásának köszönhetően.  nálunk is egyre inkább népszerűvé válik.

A közepes tempójú gyaloglás az egyik legokosabb mozgásforma: erősíti a teljes testet, zsírt éget, edzi a keringést, karban tartja az anyagcserét, levezeti a stresszt és kikapcsol. Főként ha a természet lágy ölén menetelünk!

A nordic walginhoz használt eszköz persze nem egyszerű bot: olyan anyagból készült,amelyek elnyelik a földdel való érintkezésből keletkező rezgéseket, ezáltal hatása is különleges. A spéci botok könnyű, speciális üvegszálas karbonkeverékből készülnek, így nem terhelik a könyék és a csukló ízületeit.

Menetelés közben a botok végén található hurkok segítségével felsőtestünk is részt vesz az aktív mozgásban, de csak akkor, ha a tenyerünket szakszerűen nyitjuk és zárjuk. Így a kezeink és a vállizmaink, hátizmaink váltakozva megfeszülnek, majd pihennek, miközben törzsünk, a vállaink és a nyakunk szintén aktív mozgást végeznek.

Amikor az egyik lábunkkal előre lépünk, az ellentétes kezünket lendítsük hátra, nyitott tenyérrel; amikor váltunk, és a bot függőlegesen, szorosan a testünk mellett földet ér, szorítsuk össze a tenyerünket, és tartsuk erősen, stabilan.

Járás közben kissé hajoljunk előre, és próbáljunk meg gördülve lépni!

A nordic walking-gal a kéz és a kar ütemes használatának köszönhetően megelőzhető a vállak, a nyak és a hát merevsége, így a gerinc és az egész felsőtest is sokkal rugalmasabbá válik.

A nordic walking lényege a harmonikus mozdualtokkal végzett tempós gyaloglás, mely hátfájósoknak is kifejezetten ajánlott, azonban nem árt, ha ők gerinctartó sportövet vesznek fel a gyalogláshoz.

 

Címkék: edzés gerinc gyaloglás hátfájás hátfájás ellen izom mozgás nordic walking sportöv szabadidő

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Harkai Julia üzente 8 éve

Keress magad mellé társat, vagy társakat,ha megtanultad a
bottal a járást nem leszel lusta.
Nem csak az erdőn lehet menni, a városban is használhatod.
Kell hozzá idő , de érdemes elkezdeni.

Hajrá induljatok. Üdv Juli

Válasz

Balog Luca üzente 8 éve

Még sosem próbáltam a nordic walkingot. Néha sajnos túl lusta vagyok, hogy bárhova is elmenjek sétálni, pedig itt a környéken is van sok szép erdő.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 8 éve

Én nem is gondoltam, de a nordicnak is megvannak a szigorú szabályai, például a testtartást és a mozdulatokat illetően. Egyszer néztem róla egy majdnem negyedórás filmet, annyit magyarázták, hogy mi a helyes és mi nem.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu